De Coronacrisis heeft impact op onze maatschappij en op iedereen die er deel van uitmaakt. Ook wij hebben ermee te maken. Tot op heden zijn we gelukkig in goede gezondheid. De lockdown hebben wij benut om nog eens goed na te denken waarom wij van betekenis voor deze wereld zijn. Wat is onze purpose?  De afgelopen periode heeft voor ons duidelijk gemaakt dat wij nog meer willen bijdragen aan een betere wereld. Communicatie kan namelijk zoveel meer voor de wereld betekenen dan wat reclame vandaag de dag biedt. Communicatie voor organisaties of merken met kunst als verbindend element kan mensen, zowel intern als extern, inspireren bewuster in het leven te staan. Volgens ons is de tijd aangebroken dat merken statements maken, dat ze laten zien waar ze voor staan. Niet communiceren over wie je bent, wat je doet, maar over wat jij als organisatie betekent voor deze wereld en hoe je naar die wereld kijkt. Gelukkig zien steeds meer merken het belang hiervan in, ze weten alleen vaak niet goed hoe ze dit op een geloofwaardige manier kunnen invullen. Artvertising is een manier om dit te realiseren.

Over ons geschilderd portret van Ad van den Boom en Lydia Medinger

AD VAN DEN BOOM – CREALIST

“Als ervaren en bekroond creatief, die gewerkt heeft bij toonaangevende Nederlandse reclamebureaus, weet ik hoe je met concepten de percepties van mensen kunt veranderen en zo doelstellingen kunt realiseren. Als een van de oprichters van KPMG Concepts begrijp ik het belang van leiderschap en interne communicatie. Als schrijver ken ik de kracht van storytelling. Als ondernemer ondervind ik iedere dag weer wat het is om risico’s te nemen en in jezelf te geloven. En als kunstenaar laat ik zien dat de wereld maakbaar is. Creativiteit is een krachtige manier om veranderingen te bewerkstelligen. Ik geloof dat oorspronkelijke ideeën voor een betekenisvolle relatie tussen merken en hun doelgroepen kunnen zorgen en daarmee voor een duurzame toekomst. Ik zie mezelf als een crealist. Iemand die creatief naar de realiteit kijkt en laat zien hoe je deze kunt veranderen in de richting die je wenst. Ik sta altijd open om met mensen te praten die geloven in de kracht van creativiteit en dat op de juiste waarde weten in te schatten.”

LYDIA MEDINGER – REALIST

“Door mijn ervaring bij gerenommeerde reclamebureaus en bij diverse toonaangevende Nederlandse merken, weet ik dat het belangrijk is om jezelf constant te blijven ontwikkelen. En als ondernemer heb ik geleerd dat je altijd scherp moet zijn. De liefde voor creativiteit is mijn grote drijfveer in alles. Ik ervaar iedere keer weer hoe effectief creativiteit werkt bij het behalen van doelstellingen. Ik heb brede ervaring aan bureau- en klantzijde op het gebied van interne en externe communicatie, voor zowel commerciële organisaties, non-profit als overheden. Ik zie mezelf als een realist. Iemand die realistisch naar creativiteit kijkt en weet hoe je deze kunt inzetten om te veranderen in de richting die je wenst.”

ERVARING

Wij ontwikkelen en begeleiden 360 graden communicatieconcepten, reclamecampagnes (televisie, radio, print en online) en interne communicatietrajecten. Ook verzorgen wij trainingen en leiderschapsessies. Daarnaast worden wij ingeschakeld voor rebrandingsprojecten en (her)positioneringen, het ontwikkelen en introduceren van nieuwe producten en merken. Onze jarenlange ervaring vormt de basis voor Artvertising.

KLANTEN

AUTOMOTIVE Alfa Romeo, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mazda, Mitsubishi, Peugeot, Volvo, Volkswagen. B-TO-B DAF, Dutch Power Company, Fides, ICI Agro, Still Intern Transport DIENSTVERLENING ANWB, British Airways, British Petroleum, KLM, Nederlandse Aardolie Maatschappij, Nederlandse Spoorwegen, Shell, Start uitzendbureau, Vedior, Yacht. FINANCIAL SERVICES ABNAMRO, American Express, Citibank, Icesave, ING Bank, Npex, Nationale Nederlanden, PGGM, Rabobank, Stad Rotterdam Verzekeringen. FAST MOVING Amstel Bier, Bokma, Brand Bier, Coebergh, Delaforce, FrieslandCampina, Jägermeister, Notaris Jenever, Liptonice, Schweppes, UTO, Venz. NON-PROFITORGANISATIES Amref/Vliegende Dokters, Het Nederlandse Rode Kruis, Mappa Mondo, Terres des Hommes. PUBLIEKE SECTOR Gemeente Den Haag, Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam, HUB Noord-Brabant, Ministerie van Binnenlandse zaken, Ministerie van O&W, Ministerie van VROM, Omroep Max, Regionale Opleidingscentra (ROC), SVH Leerlingstelsel, Stichting Vechtstreek en Venen, Vara. RETAIL Ahold, Bakker Bart, Bruna, De Bijenkorf, DA, Deka, ICI Paris XL, Intertoys, Intratuin, Pour Vous, KPN Business Centers, Kruidvat, Morres Wonen, Sony Business Centers, Spar, Zeeman. TECHNOLOGY BASF, Bitlibre, Chippie, Hi, KPN Telecom, Philips, Siemens, Sony. HEALTHCARE Bergland kliniek, Diaconessenhuis, Leyenburg ziekenhuis, Organon, Zeneca.